Відкрита наука у фокусі: ключові висновки з тренінгу Європейської асоціації дослідників освіти

15 березня у рамках засідання ради Європейської асоціації дослідників освіти (ЄАДО) було організовано тренінг, який зібрав представників з понад 30 країн для обговорення відкритої науки та перспектив відкритих наукових досліджень. Формат світового кафе дозволив учасникам детально розглянути сучасний стан, проблеми та можливості, які відкриває відкрита наука. Особливу увагу приділено впровадженню політик відкритої науки, розробці підтримуючої інфраструктури та необхідності розробки механізмів визнання та заохочення відкритих практик у наукових дослідженнях. 

Тренінг провели запрошені експерти - Крістоф Шиндлер (Christoph Schindler) та Клаус Румлер (Klaus Rummler), які ознайомили присутніх з результатами опитування членів ЄАДО. Опитування висвітлювало ставлення асоціацій до відкритої науки, наявність політик відкритої науки, рекомендовану інфраструктуру та ключові виклики, з якими стикаються організації у своїй діяльності. 

Основні теми, що обговорювалися, включали необхідність зміцнення знань та розуміння принципів відкритої науки серед дослідників, створення сприятливого середовища для обміну даними та публікацій, а також подолання бар'єрів на шляху до ширшого впровадження відкритих наукових практик. Ця подія стала важливим кроком на шляху до зміцнення співпраці між членами ЄАДО та сприяння розвитку відкритої науки в Європі та продемонструвала, що Українська асоціація дослідників освіти має висловити свою позицію щодо відкритої науки та розробити нормативні документи щодо безпеки даних та їхнього поширення.

11